Τα πορτραίτα 1, 2, 3, 4, και 5 ανακαλύφθηκαν από τον Petrie κατά τις δύο ανασκαφές του, του 1888 και του 1911. Απεικονίζουν άνδρες με γυμνούς ώμους, πιθανότατα επαγγελματίες αθλητές. Οι γυμνοί ώμοι ενδέχεται, εναλλακτικά, να φανερώνουν μεταθανάτια ηρωοποίηση, ή ακόμα και μύηση στη λατρεία της Ίσιδας. Μπορεί οι εικονιζόμενοι να είχαν λάβει μέρος στους αγώνες που διεξάγονταν στο στάδιο ή το γυμνάσιο της πρωτεύουσας του Φαγιούμ, της Αρσινόης. Αυτά τα πορτραίτα μοιάζει να έχουν γίνει εκ του φυσικού, ενόσω ο εικονιζόμενος ζούσε ακόμα. Είναι πιθανό μάλιστα να είχαν αναρτηθεί "καδραρισμένα", στο γυμνάσιο ή σε κάποιον ναό, ενώ ζούσαν ακόμη οι εικονιζόμενοι, ως τιμητική διάκριση για τις αθλητικές τους δραστηριότητες (οι αθλητές γενικά απολάμβαναν μεγάλες τιμές και προνόμια, όπως η απαλλαγή από φόρους). Τα πορτραίτα είναι φιλοτεχνημένα με ποικίλες παραλλαγές της εγκαυστικής τεχνικής και είναι όλα καμωμένα με "μαστοριά".

(1) ΝΕΟΣ ΑΝΔΡΑΣ

Πορτραίτο νέου άνδρα με κερί, αυγό και λινέλαιο σε ξύλο, Βρετανικό Μουσείο, Τμήμα Αιγυπτιακών Αρχαιοτήτων (ΕΑ74711). Διαστάσεις 0,31 x 0,28 x 0,0015-20 μ. Από την πρώτη ανασκαφή του Petrie, 1888. Περίοδος Φλαβίων (τέλη) ή περίοδος Τραϊανού (αρχές), 81-–117 μ.Χ.

Το πορτραίτο αυτό είναι αριστούργημα «καλλιγραφικής» τεχνοτροπίας. Ο καλλιτέχνης που το ζωγράφισε απηχεί την κλασσική παράδοση. Τα πορτραίτα αυτού του τύπου έχουν ζωγραφιστεί με καρχηδονικό κερί την cera punica. Η χρήση αυτού του υλικού επιτρέπει στον ζωγράφο πλήρη έλεγχο και της παραμικρής λεπτομέρειας του έργου του. Το συγκεκριμένο πορτραίτο, που έχει ζωγραφιστεί εξ ολοκλήρου με πινέλα, και του οποίου οι λεπτομέρειες, εχουν αποδοθεί με υποδειγματικό τρόπο, μπορεί να θεωρηθεί από τα κορυφαία δείγματα προσωπογραφίας σε όλη την ιστορία της τέχνης.